Greenfee Sollefteå GK

Välkommen att spela hos oss på Sollefteå GK.

På golfklubben finns omklädningsrum och även duschar som kan användas efter en genomförd golfrunda.

Tänk på att ta med egna handdukar om du ska använda duschutrymmet, då vi inte erbjuder lånehanddukar.

Avgifter för greenfee

• Senior/dag 450 kr (18 hål)
  • Junior upp till 15 år/dag 150 kr (18 hål) – Obs! Juniorer inom ÅGF golfklubbar upp till 16 år spelar utan greenfeeavgift på Ångermanlands golfklubbar.
  • Junior över 16 år/dag 250 kr (18 hål)
  • Greenfee 9 hål 300 kr

Samarbete mellan ÅGF:s medlemsklubbar

Greenfee för medlemmar i följande samarbetsklubbar betalar 350 kr för greenfee 18 hål: Härnösand, Norrfällsviken, Veckefjärden, Puttom.
Ingen reducerad greenfee för 9 – hål,  det kostar 300kr.

Samarbete med Timrå GK

Fullvärdiga medlemmar hos Timrå GK får 30% rabatt på ordinarie greenfee.

Policy för spel hos Sollefteå GK

Alla spelare skall kunna visa upp giltigt medlemskap i någon golfklubb.
Innan spelet påbörjas ska greenfee-avgiften betalas in till klubben. Hela vår policy finns att läsa på denna sidan

Damernas finns bredvid kansliet/receptionen och herrarnas under restaurangen.

Det är mer fördelaktigt för miljön att vi inte tvättar ofta och istället återanvänder våra egna handdukar.

På rangen finns mattor både under tak och även utan tak. Du kan köpa rangebollar och betala med ditt betalkort direkt i bollmaskinen.

Vi har ett övningsområde med möjlighet att träna puttar, bunkerslag samt inspel och vi har även en korthålsbana som man kan träna på helt kostnadsfritt.

Samarbete mellan ÅGF:s medlemsklubbar

Ingen reducerad greenfee för 9 – hål,  det kostar 300kr.

Samarbete med Timrå GK

Fullvärdiga medlemmar hos Timrå GK får 30% rabatt på ordinarie greenfee 18 hål

Restaurangen är öppen och erbjuder glass, mat och svalkande dryck efter en härlig golfrunda.
Vår  kiosk “Oasen” är öppen och där hittar du smörgåsar, kaffe, godis m.m.

Nere vid rangen finns det ställ med vattenkranar där du både kan rengöra dina klubbor och även fylla på vattenflaskan med gott dricksvatten inför din runda.

Bakom kiosken “oasen” finns ytterligare en vattenkran. Den passerar du bl.a. när du går från hål 4 mot 5.

Strax innan hål 10 finns en fikastuga och utanför den finns ytterligare en vattenkran att fylla på vattenflaskan.

Våra lokala regler samt tillfälliga lokala regler finns att läsa på den här sidan.